måndag 21 januari 2013

Fresh information!

Då var det måndag igen. En ny vecka har börjat!
Helgen bjöd på långpromenad i soligt men ruskigt kallt väder och trevliga middagar med vänner.
En riktig softar helg har det varit - skönt!

Här kommer en liten rapport om vad jag såg torsdag och fredag förra veckan på Formex Fresh 2013.
Med bekväma " gå länge " skor och rullväska gick jag från monter till monter i två hela dagar och botaniserade bland vårens nyheter, gjorde en del beställningar till webbutiken och pratade med massor av leverantörer, nya som gamla. Det är alltid roligt att se ett ansikte på dem man pratar med i telefon och mailar till resten av året.
Vårens färger är de sedvanliga men ack så vackra pastellfärgerna även den tuffare kombinationen av svart och metallfärger var ständigt återkommande i flera montrar!
Mycket koppar, mässing, silver, rostfritt och guld "blingar" upp tillvaron i våra hem i vår. Nedan följer ett urval av några favoriter på mässan. De är alla från Danmark - tillfällighet? I think not. Dansk design är svårslagen..... : )

Housedoctor´s monter är alltid lika fin! Här kan man gå länge länge och ständigt hitta någon ny fin inredningsdetalj.

Färgsprakande förvaring från Bungalow
Behöver jag tillägga att jag gillar lådor och burkar av alla dess slag?.... ; )
Naturfärgerna grått, vitt, beige samt trä och betong håller än och är alltid lika harmoniskt vackert! Översta bilderna kommer från Broste, nedre till vänster är från IO Scandinavia, och nedre till höger är från Hubsch
Det var allt för mig denna gång. Men jag skriver snart igen och då hoppas jag att ni återkommer! : )

Önskar en bra start på den nya veckan!
/ L

Inga kommentarer: