fredag 14 september 2012

4 formgivare, 12 mönster, 36 tapeter!

I torsdags ( 13 september ) var det pressvisning av Boråstapeters nya kollektion Wallpapers by Scandinavian designers, och jag var en av de inbjudna! : )

I samarbete med Ljungbergs Textil, har Boråstapeter tagit fram gamla klassiska textilmönster från 50-talets fyra främsta formgivare och nyproducerat 36 tapeter i 12 mönster. 
Mönster från Arne Jacobsen, Stig Lindberg,Sven Markelius och Karl Axel Pehrson. 
Detta kommer att finnas i butik från den 15 oktober. 
 
Bilderna nedan är några av mina favoriter från kollektionen.
 
Bild: Boråstapeter. Vänster: HERBARIUM av Stig Lindberg. Höger: DELFINISK RÖRELSE av Karl Axel Pehrson.


Jag är oerhört sugen på YPSILON och HERBARIUM... kanske till hallen? 
Drömmer mig bort....mm, YPSILON skulle vara helt fantastisk där!

Bild: Boråstapeter. Vänster: RATIO av Sven Markelius. Höger: YPSILON av Arne Jacobsen.
 
Jag fick med mig några tapetprover från pressvisningen, det fanns mängder men tog bara några stycken. Nu skulle man gärna vilja ha större boende... fler väggar eftersökes! Gisses så fina!! 
Från vänster: TRAPEZ, YPSILON från Arne Jacobsen, TALLYHO, GRAZIA, TALLYHO igen och HERBARIUM från Stig Lindberg. I bakgrunden skymtar den fina tygkassen man fick med sig hem med pressmaterial med tryck TALLYHO.
 
Skön fredag på er!! 


1 kommentar:

Maja@perfectionmakesmeyawn sa...

Oh, skall genast kolla in de här!

//M