fredag 15 juni 2012

Freaky FAT Friday!

Hurra det är fredag igen!! 

Ikväll skall jag och maken till inredningsaffären Inneboende beläget på Södermalm här i Stockholm. Vi har nämligen ett ganska stort presentkort som har legat och bränt i arbetsrummet i snart två år ( ! ). Vi fick detta av flera av våra fina vänner i bröllopspresent 2010 och det har legat sedan dess. Vi har hållit hårt i det och funderat fram och tillbaka vad vi vill köpa för pengarna. Vad vi än har kommit på så har vi avvaktat för att vi antingen skall vänta tills man renoverat där eller byggt altan eller.... ja... man vill helt enkelt vänta tills det rätta ögonblicket då ett rum är färdigt att förgylla med något nytt och fräscht. 
Vi har länge fantiserat om en hängmatta från Fatboy till trädäcket i någon freaky färg som lyser upp vår annars så färgsparsamma smak. Nu när vårt stora trädäck på närmare 120 kvm är klart med räcke och planteringar så vore det ju häftigt med något stort utropstecken som fyller ut lite. 

Mina tidigare så passionerade känslor för hängmattan har dock börjat svalna en aning, börjar känna att den är väldigt stor... och är det inte skönt med stora öppna ytor nu när vi äntligen skaffat oss det?? Min man är dock lika entusiastisk fortfarande. Vi får se, lika bra att åka in och titta " live " på alla produkterna.
En het kandidat är pösiga kudden " The Buggle-up " som kan blir en riktigt skön fotölj, säkert kort till sommarkvällarna. Den är även min man sugen på så.... vem vet hur kvällen går.... : )
Eller kanske den coola lampan " Edison the Grand " som blir som en lysande skulptur i trädgården!

Ja nu är ju inte dessa i så freaky färger.... det har man nämligen också börjat tveka om.. som sagt, måste titta " live " på allt.

Bild: eget collage av bilder från Fatboy
Återkommer om vad det blir för något som får följa med oss hem.

Nu skall jag ta mig en bit ost & skinkpaj och lite keso till lunch! 
Trevlig helg!

1 kommentar:

Elsa sa...

Wow! De är ju grymma! Gud vad underbart att ligga i en sån på sommaren då. Jag håller med på färg (så klart). Men vore det inte skitsnyggt med en limegrön (var inne och spanade färgsortimentet). Då matchar den ändå den gröna trädgården. :)