måndag 23 april 2012

Vårvindar friska!

Så var det måndag igen! Men det är ok.
Jag har haft en lugn och skön helg på mina föräldrars landställe, närmare bestämt på Öland.
Vädret har varit ok, inget regn men lite gråmulet förutom sista timmarna innan bilen begav sig hemåt till stan igen såklart! Då var det rena sommaren! Strååålande sol och T-shirt värme! Jo jo....
Typiskt! Så är det alltid känns det som. : )

Konstaterade dock att våren kommit en bra bit längre på Öland än i Stockholm.
Stora knoppar på Syrén buskarna och med en värme på närmare 12-15 grader får man vara nöjd. Några promenader hann vid med längs åkrarna och ladorna.

Vi frestades att fylla fågelholken med frön både inuti och hängandes nertill med fröbollar till fåglarna trots att de nog vid detta laget gott kan finna mat ute själva.
Och OJ vilket kaos det blev!!
Jag vet inte hur många fåglar det var men var och en gjorde klart för varandra att de inte var välkomna just där de själva satt!



Återigen grämer jag mig över hur dålig zoom jag har på min systemkamera, detta måste göras något åt snarast!
Lyckades dock beskära och förstora bilden en aning... de närmare 20 st fåglarna som åt frön som ramlat ner på marken gick inte att förstora, det blev bara en stor gröt så ni får försöka tänka er hur det såg ut. Kul var det att se iallafall!

Mammas lejontassar ( fötter till krukor ) stod prydligt uppradade på verandastaketet och fågelbadet i betong i form av ett gigantiskt rabarberblad var välfyllt men skitigt!
En omgång med vattenslangen skulle jag rekommendera.


Det har varit en mysig helg med god mat, gott vin, promenader, tidningsläsande och en hel del sällskapsspelande. Ja fullt med " sådant - man - gör - på - landet - aktiviteter " m a o.
Nu är jag supersugen att hugga spaden i backen hemma! Vill fixa i trädgården!! Snälla vädergudarna! Ge oss värme och sooool!


Inga kommentarer: