onsdag 2 november 2011

Funktionalismens trapphus och hallar!

Jag är lite utav en samlarnörd när det gäller bilder och fina foton på design och sånt som rent allmänt tilltalar mig och ger mig ro i sinnet.
Det kan också bli precis tvärtom! när jag får hjärtklappning, lite andnöd och blossande kinder då går jag igång och genast skenar fantasin iväg om hur det skulle vara att bo här eller ha det så här hemma eller åååh detta måste jag bygga.... 
Här är några bilder från trapphus, entréer och hallar som kan vara bland de rum där man bör tänka till två gånger. Det är ju trots allt det första intrycket av din bostad! visst, man kanske inte kan påverka sin trappuppgång som lägenhetsinnehavare men man kan ju alltid drömma. Jag skulle skatta mig lycklig att få bo med trapphus som dessa..

Bilderna är tagna från Hemnet



 



Hallar



Lite snygga tidstypiska detaljer till hallen från Byggfabriken :

Supersnygg namnskylt som jag införskaffat mig! hamnar på ytterdörren efter att den slipats och oljats!

Hattpinne/krok till passande hatthylla blir både urläckert och praktiskt!

En given ringklocka till vår funkis hall!

Raka hörn är snyggast till funkis enligt mig mening... stilrent!




1 kommentar:

Linda sa...

Hej! Kul blogg! Jag håller själv på att renovera en funkisvilla och undrar om ni har installerat den aktuella ringklockan? Är ni i sådant fall nöjda med den? Funderar som du förstår själv på samma lösning :-)