fredag 7 oktober 2011

Tillbaka!

Hej!
Nu är jag tillbaka!
Jag tar upp bloggandet igen efter 2 år....  motivationen dök och tiden räckte inte till tidigare.... ja så är det väl för en hel del kan jag tänka mig. Blogga ska vara kul! inte ett måste...
Men nu är jag alltså igång igen och jag har massor i ryggsäcken som vi har hunnit med här hemma.
Får väl uppdatera lite i taget så att jag inte bara vräker ut bilder.


Här kommer en bild på en jättecharmig personvåg som jag köpt från en tjej på blocket för några dagar sedan. Super cool med mina ögon sett iallafall! Fick övertala mannen lite... eller en hel del faktiskt... men nu tycker även han att den är fin. Planen är att jag skall dra bort de blåa trasiga och skrynkliga gummi plattorna som man står på och ersätta dem med nytt svart gummi.

Frågan är nu bara - vilket årtal kommer vågen ifrån? Någon som vet? På jobbet gissade en kollega att den var från 40 talet då hans farmor haft en likadan långt innan han själv var barn. Tjejen jag köpt vågen av sa att den stod i huset som de köpt sedan 50 talet... jag är mycket nyfiken!
Vore kul om den var från 40 talet eller äldre då vårt hus är från 1937.




Inga kommentarer: