fredag 14 oktober 2011

Sköna fredag!

Tänk att fredagar är så underbara!
Det är helt klart den bästa dagen i veckan för mig. Jag är alltid på toppenbra humör och jag har hela helgen framför mig.
Till vardags är jag som "Skalman" i Bamse. Mat-och sovklockan kan man alltid lita på. Jag slocknar kl 23. Men på fredagar då är man som barn på nytt, det är ok att vara vaken hur länge man vill liksom... några av mina vänner säger att de alltid är supertrötta på fredagar och sällan orkar göra någonting på kvällen. ( Därav får man slåss om lördagarna under året om man skall ha fest eller liknande...  ). Jag får nog mer energi tror jag... fast, jag är ingen partypingla längre... gillar mer " fredagsmyset " nu.

Hela dagen idag har jag sett fram emot " Kantarell och Parmesan risotto " som jag vet kommer avnjutas ikväll. Tror det blir ett glas rött till det.... eller två...  : )
Imorgon är det upp med tuppen som gäller trots att det är lördag. Det vankas " Hem & Villa mässa " i Stockholm/Älvsjö. Det är en årlig tradition som jag och mannen går på. Ja min man gillar faktiskt att gå på den! I år får vi också sällskap av en av mina vänner. Kul!! Vem vet, träffar säkert fler på plats.

Trevlig Helg!




Inga kommentarer: